30
Mar
09

kursus laskar kelas satu

Kursus Laskar Kelas 1 RDP (LK 1 RDP)

Bermula 7 Jan 1985 sehingga 15 Jul 1985, Kami anggota-anggota RDP pengambilan 146 berkampong kembali di Sekolah Navigasi KD Plandok untuk menjalani kursus peningkatan dalam bidang yang sama iaitu navigation dan Action Information Organisation (AIO). Kalau dulu semasa kelas 2 seramai 40 orang, sekarang telah berkurangan kerana ada yang telah menamatkan perkhidmatan dengan alasan dan masalah tersendiri. Dengan lulusnya kursus ini, kami telah layak untuk dikomplimen dan layak menerima gaji sebagai LK 1 RDP. Gaji pokok saya pada masa itu ialah RM 720.00 sebulan. Dengan gaji sebanyak ini, belum mampu lagi untuk beli motosikal kerana pada masa itu tiada kemudahan ke arah itu. Navy sekarang dengan pangkat LK1, sudah mampu beli kereta kerana banyak kemudahan sudah disediakan oleh semua pihak hasil ledakan pembangunan.


1 Response to “kursus laskar kelas satu”


  1. 1 LT AHMAD NAZIR BIN MUSTAPA TLDM
    17/03/2010 at 9:52 am

    Assalamualaikum Saudara.
    Saya tertarik dengan cerita/peristiwa yang saudara tulis dan saya juga amat berbangga kerana saudara adalah pesara TLDM yang masih mengabadikan pengalaman saudara blog. Untuk pengetahuan tuan, saya adalah salah seorang ahli jawatankuasa penerbitan buku Sejarah KD HANG TUAH, justuru saya berharap dapat menghubungi saudara dan kita dapat bertukar maklumat bagi penerbitan buku tersebut. Bagaimana saya boleh menghubungi saudara? boleh saya dan jawatankuasa saya untuk menemuramah secara rasmi agar ianya lebih berjaya.

    Nama Ahmad Nazir bin Mustapa
    No Tel 0189506473
    Pej 05-9307522


Leave a Reply

Flickr Photos

IMG-20161114-WA0002

More Photos

Tetamu dihati

  • 67,645 hits

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 8 other followers

Facebook

Online

Pencapaian

Surat Khabar

Top Clicks

  • None

